Βέροια

2331043333, 2331044333

info@kteover.gr

Νάουσα

2332052800

info@kteonao.gr

Menu

Σύστημα πέδησης

Ένας σημαντικός παράγοντας ενεργητικής ασφάλειας είναι τα φρένα του οχήματός μας. Το σύστημα πέδησης σε ένα όχημα έχει σκοπό να επιβραδύνει ή να ακινητοποιεί το όχημα ή και να εμποδίζει την ανεπιθύμητη εκκίνηση, όταν αυτό είναι σταματημένο. Η αρχή λειτουργίας του βασίζεται στην τριβή που αναπτύσσεται στα φρένα των τροχών, δηλαδή μεταξύ ενός ακλόνητου μέρους του οχήματος και ενός κινητού μέρους του οχήματος που περιστρέφεται μαζί με τον τροχό. Βασικός στόχος της αρχής λειτουργίας ενός συστήματος φρένων είναι να μεταδοθεί η δύναμη που ασκεί ο οδηγός στο αντίστοιχο πεντάλ σε όλους τους τροχούς μέσω ενός δικτύου σωληνώσεων που περιέχουν τα…
Διαβάστε περισσότερα...

Σύστημα ανάρτησης

Σαν σύστημα ανάρτησης σε ένα όχημα θεωρείται το σύνολο των εξαρτημάτων ή διατάξεων που παρεμβάλλονται μεταξύ των σταθερών τμημάτων του αυτοκινήτου και των τροχών. Το κάθε όχημα μπορεί να παρουσιάζει διαφορετική μορφή, ανάλογα με το σχεδιασμό που έχει γίνει από τον κατασκευαστή. Σε κάθε περίπτωση το σύστημα ανάρτησης σε ένα όχημα αποτελείται από ψαλίδια, αντιστρεπτικές δοκούς, ράβδους, ελαστικούς συνδέσμους, αποσβεστήρες ταλαντώσεων και ελατήρια, καθώς και παραλλαγές αυτών. Δεν υπάρχει κάποιος τρόπος συντήρησης των διατάξεων που απαρτίζουν το σύστημα ανάρτησης, οπότε σε περίπτωση φθοράς ή δυσλειτουργίας πραγματοποιείται αντικατάσταση των συγκεκριμένων στοιχείων. Η ενδεχόμενη δυσλειτουργία του συστήματος μπορεί να γίνει κατανοητή όταν…
Διαβάστε περισσότερα...

Κλιματισμός οχήματος

Το σύστημα κλιματισμού έχει σαν κύριο στόχο τον καθαρισμό του εισαγομένου αέρα (εισάγει φρέσκο αέρα, αφού πρώτα τον φιλτράρει), την ανανέωση ή ανακύκλωση του αέρα και την θέρμανση-ψύξη- αφύγρανση του αέρα, και άρα του χώρου της καμπίνας των επιβατών. Η διαμόρφωση αυτών των συνθηκών, που κατά κύριο λόγο οδηγούν στην ευεξία των ατόμων που βρίσκονται στο εσωτερικό του οχήματος, συμπληρωματικά διευκολύνει στο ξεθόλωμα των γυάλινων επιφανειών (εμπρόσθιου υαλοθώρακα κατά το χειμώνα), δίνει τη δυνατότητα να έχουμε κλειστά τα παράθυρα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, μειώνοντας έτσι τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και διατηρώντας χαμηλά τον θόρυβο στο εσωτερικό του οχήματος κ.α.…
Διαβάστε περισσότερα...

Ζώνες ασφαλείας

Ο ρόλος των ζωνών ασφαλείας σε ένα όχημα είναι να συγκρατούν τον οδηγό και τους συνεπιβάτες στα καθίσματα, περιορίζοντας την μετατόπιση των επιβαινόντων σε τυχόν απότομο φρενάρισμα ή ενδεχόμενη πρόσκρουση του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η κινητική ενέργεια των επιβαινόντων και αποτρέπεται η πρόσκρουση του σώματός τους με τις εσωτερικές επιφάνειες του οχήματος ή ακόμα και η μετατόπιση του επιβαίνοντα εκτός αυτοκινήτου. Γενικά, σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης οι προεταντήρες τεντώνουν τις ζώνες ασφαλείας περιορίζοντας με αυτό τον τρόπο την προς τα εμπρός κίνηση των επιβατών. Υπάρχουν δύο ειδών προεντατήρες, οι μηχανικοί και οι πυροτεχνικοί. Οι μηχανικοί προεντατήρες ήταν…
Διαβάστε περισσότερα...

Σύστημα αερόσακων

Οι αερόσακοι αποτελούν ένα συμπληρωματικό σύστημα προστασίας του οδηγού, του συνοδηγού και σε ορισμένες περιπτώσεις και των υπόλοιπων επιβαινόντων του οχήματος. Σε ένα ατύχημα η ζώνη ασφαλείας συγκρατεί το κορμί και την κοιλιά του ατόμου, ενώ ο αερόσακος προστατεύει τον οδηγό και τους επιβάτες από ενδεχόμενη πρόσκρουση του στήθους και του κεφαλιού σε σταθερές επιφάνειες στο εσωτερικό του οχήματος (τιμόνι, ταμπλό, παράθυρα κτλ.). Είναι κατασκευασμένοι από ανθεκτικό υλικό το οποίο «ξεδιπλώνεται» με τη βοήθεια της εκτόνωσης αερίου, ενεργοποιούμενο από αισθητήρες του συστήματος. Η εκτόνωση του αερίου μέσα στους αερόσακους προκαλεί διόγκωση αυτών σε μικρό χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα την απορρόφηση-απόσβεση…
Διαβάστε περισσότερα...

Τοποθέτηση αποσκευών

Εκτός από το μέγεθος του φορτίου που μεταφέρεται σε ένα όχημα, και το οποίο δεν πρέπει να υπερβαίνουμε, σημαντικός είναι και ο τρόπος φόρτωσης του οχήματος. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να δοθεί προσοχή στα εξής: • Όταν γίνεται χρήση σχάρας οροφής ή άλλης διάταξης φόρτωσης δεν πρέπει να τοποθετούμε αποσκευές με μεγάλη επιφάνεια κόντρα στον αέρα, αλλά να τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να δημιουργούν τη μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Ακόμη, το βάρος το οποίο τοποθετείται πάνω σ' αυτές πρέπει να κατανέμεται σωστά και όχι σε μία πλευρά μόνο. Επίσης, πρέπει να στερεώνονται καλά και να εξασφαλίζεται η καλύτερη συγκράτηση…
Διαβάστε περισσότερα...

Ασφαλή προσάρτηση-έλξη

Κάθε όχημα από την κατασκευή του φέρει στοιχεία σε σχέση με τη δυνατότητα έλξης (ρυμούλκησης) που διαθέτει. Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται τόσο στην πινακίδα του κατασκευαστή όσο και στο manual του οχήματος. Βάση της δυνατότητας έλξης δίνεται και η αντίστοιχη άδεια ρυμούλκησης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που δημιουργείται κατά την ρυμούλκηση δεν είναι το βάρος το οποίο θα μπορέσει να έλξει το όχημα αλλά η αδυναμία πέδησης (φρεναρίσματος). Όλα τα ρυμουλκούμενα οχήματα από μικρά τρέιλερ μέχρι μεγάλα τροχόσπιτα πρέπει να διαθέτουν τα ανάλογα φώτα σύμφωνα με αυτά που ορίζονται από τον ΚΟΚ.
Διαβάστε περισσότερα...

Παιδικά Καθίσματα

Κατά την αγορά ενός παιδικού καθίσματος πρέπει να προσέξουμε τα εξής: 1. Να γίνεται χρήση ενδεδειγμένου παιδικού καθίσματος, το οποίο πρέπει να έχει έγκριση τύπου – από χώρα της ΕΕ. 2. Η επιλογή να πρέπει να γίνεται ανάλογα με το βάρος το ύψος και την ηλικία του παιδιού. Πολύ σημαντική είναι και η τοποθέτηση των παιδικών καθισμάτων στο αυτοκίνητο. Αυτή πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την οδηγίες του κατασκευαστή του καθίσματος σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που παρέχει το manual του οχήματος σχετικά με αυτό το θέμα. Γενικά το κάθισμα μπορεί να προσαρτηθεί είτε στο κάθισμα του συνοδηγού (πάντα ανάποδα…
Διαβάστε περισσότερα...

Ελαστικά

Τα ελαστικά αποτελούν τα μόνα σημεία επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα. Από αυτό και μόνο γίνεται αντιληπτό πόσο μεγάλη είναι η σημασία τους στην οδική συμπεριφορά του οχήματος. Τα ελαστικά μπορούν να καταστραφούν ή να φθαρούν υπερβολικά από μηχανικές αιτίες (υπερβολικό φορτίο, πίεση ελαστικών, κατάσταση οδοστρώματος), κακή οδήγηση (μεγάλες ταχύτητες κίνησης, απότομη εκκίνηση-πέδηση) ή ακατάλληλη συντήρηση (σύγκλιση-απόκλιση τροχού, γωνία κάμπερ, ζυγοστάθμιση τροχού, επαφή με ακατάλληλες ουσίες ). Όποια όμως και να είναι η αιτία από αυτές που προαναφέραμε δεν παύουν να αποτελούν κίνδυνο για το χρήστη του οχήματος, τους επιβάτες αυτού καθώς και οποιονδήποτε βρίσκεται στο δρόμο. Επάνω στο…
Διαβάστε περισσότερα...

Πιστοποίηση

Επικοινωνήστε μαζί μας

Βέροια

2331043333, 2331044333

info@kteover.gr

Νάουσα

2332052800

info@kteonao.gr

Βρείτε μας στο Facebook

facebook.com/kteover/